FILM SCREENINGS

Minari

G, 0+
Minari

Program Introduction

國影電影編號:M202209009

放映規格:DCP

級別:普遍級

片長:115min

發音:英語、韓語

字幕:中文、英文
 

鄭李爍Lee Isaac Chung︱美國 USA︱2020︱DCP︱Colour︱115min

2021 金球獎 最佳外語片

2021 奧斯卡金像獎 最佳女配角
 

一個懷抱美國夢的韓裔家庭,改編自導演一家人懷著「美國夢」於80年代移居美國的真實故事。 

韓裔父親雅各追求夢想新生活,搬到遙遠的阿肯色州打算建造一座農場。不料一家人無法適應環境及人際關係的巨變,彼此間感情也逐漸出現裂痕。此時,從韓國遠道而來的奶奶搬來與他們同住,嗜賭成性又不按牌理出牌的奶奶,卻意外使得瀕臨分裂的家庭,重新回憶起最初懷抱夢想時的模樣…..
 

A Korean American family moves to an Arkansas farm in search of its own American dream. Amidst the challenges of this new life in the strange and rugged Ozarks, they discover the undeniable resilience of family and what really makes a home.