電影放映

【楊凡 芳華虛度影展】流金歲月

保護級 6+
【楊凡 芳華虛度影展】流金歲月

節目簡介

國影電影編號:M202209017

放映規格:DCP

級別:保護級

片長:104min

發音:粵語

字幕:中文、英文

 

流金歲月 Last Romance

楊凡 Yonfan │香港 Hong Kong│1988│DCP│Colour│104min

 

1989 金馬獎最佳電影插曲提名

 

蔣南孫(張曼玉 飾)和朱鎖鎖(鍾楚紅 飾)在金色的太陽雨下相遇,性格不同年紀相仿的她們成為莫逆之交。二人在海洋公園偶遇中日混血男子宋家明(鶴見辰吾 飾)後又失去聯繫,但是年輕的她們不在意,總覺得前路還有更好的。中學畢業後南孫繼續升讀大學,鎖鎖出來工作。懂得利用本錢的鎖鎖總是搬家,一次比一次豪華。而大學畢業後的南孫從低做起,不免覺得挨得辛苦。重遇宋家明對於南孫來說是烏雲裡的陽光,面對家明對鎖鎖現狀的追問,南孫避而不答。一段徘徊於三人之間的複雜多角關係,就此展開。

 

Firmly grounded in the realities of Hong Kong - the stock market crash of 1987 and the Sino-British negotiations over the colony's future, this film tells the vicissitudes facing best friends So-so, who does what she must to survive on her own luxurious terms, and Nancy, more naïve perhaps but nonetheless love-struck by the same handsome Japanese boy who, alas, cannot fulfill both girls' destinies.